L’associació
per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma en Defensa del
Ferrocarril Públic i de Qualitat en el Camp de Tarragona han presentat avui una
queixa al Síndic de Greuges per la supressió de la línia de rodalies que
enllaça Port Aventura, Salou, Cambrils, Mont-Roig del Camp, l’Hospitalet de
l’Infant i la bifurcació de Calafat. “És la primera vegada en democràcia que es
desmantella una línia on circulen trens de rodalies”, ha declarat el portaveu
de la PTP, Daniel Pi. Aquest any està prevista la inauguració de la variant amb
doble via del corredor mediterrani, que substituirà el traçat únic actual que
transita dins dels nuclis urbans de Cambrils, Salou i l’Hospitalet de l’Infant.
Amb el nou recorregut, se suprimiran les estacions actuals i se substitueixen
per dues de noves: Cambrils Nord i una nova de l’Hospitalet de l’Infant, totes
dues allunyades dels centres de la població. L’estació de Port Aventura es
manté, tot i que queda aïllada, i Salou perd l’estació, ja que Cambrils Nord
aglutinarà els seus viatgers. “S’està perdent un tram de via que actualment
utilitzen més de 600.000 persones, cosa que comportarà indubtablement un
perjudici per als viatgers”, ha afirmat Pi.
L’estació de Salou és una de les 20 parades de regionals més
utilitzades d’Espanya i en la que, durant 2012, es van baixar prop de mig milió
de viatgers. “Hem presentat la queixa al Síndic perquè, en primer lloc hi ha un
incompliment de la llei ferroviària, ja que desmantellar una via sense
alternatives consolidades és una infracció de la llei de mobilitat i de la llei
de lluita contra el canvi climàtic”, ha assegurat Pi. Les entitats han
denunciat que la mesura és contraproduent per al foment del transport públic,
ja que “haver d’utilitzar el cotxe per poder accedir a una estació dissuadeix
qualsevol ús del ferrocarril, ja que és més pràctic arribar al destí previst
directament”. (Font: EFE).