Mai no s’ha
de perdre l’esperança. Ni caure en el desànim. I molt menys en el derrotisme.
Quan semblava que tot estava perdut, que Salou es quedaria al marge del corredor mediterrani (la
futura infraestructura ferroviària que ha d’enllaçar la península ibèrica amb
la resta del continent europeu), quan tot apuntava que per anar a Barcelona
hauríem d’agafar el tren a Cambrils o Vila-seca, doncs això, que problema resolt. I tot gràcies a la tenacitat del
nostre alcalde, Pere Granados, que no s’ha perdut cap negociació amb el
Ministeri de Foment i ha sabut defensar com ningú els interessos de la capital
de la Costa Daurada. Tot indica que la connexió de Salou amb el corredor
mediterrani es farà mitjançant uns trens llançadora com el de dalt (el de la dreta, és clar), amb gran capacitat per
transportar milers i milers de guiris.
Autocars Plana, en suspensió de
pagaments
La notícia ha provocat un gran trasbals, fins al punt que Autocars
Plana s’està plantejant sol·licitar la suspensió de pagaments de l’empresa, ja
que amb el nou tren el negoci se’ls anirà a fer punyetes. “I això passa ara que
havíem injectat una considerable quantitat de diners amb la instal·lació d’aire condicionat als vehicles de la nostra flota”, han explicat fonts pròximes a
la companyia. Els nous trens llançadora evitaran que hi hagi endarreriments i
avaries en la línia, que és tan vella com l’anar a peu. Com per exemple, la caiguda de la catenària al terme de Mont-roig del Camp d’anit. Una “incidència”, segons
Renfe, que va impedir la circulació de trens i que va obligar a habilitar el
transport per carretera per als viatgers dels trens aturats (a Salou també, per descomptat). La broma encara dura i, de moment, els retards són de 20 minuts, segons
Renfe, i d’una hora, segons els soferts viatgers.