El Departament de Territori ha adjudicat les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Salou i Vila-seca, per un valor de 15,8 milions d’euros. Els treballs començaran aquest setembre i tindran un termini d’execució de vint mesos.
Els treballs que ara s’adjudiquen abastaran l’àmbit de l’antic traçat ferroviari entre Cambrils i Vila-seca, i que inclouen moviment de terres, desviament de serveis i construcció d’estructures, entre les quals la més singular serà un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.
Durant aquest any, Territori licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.
El tram de la primera fase del TramCamp comptarà amb 14 estacions en 14 quilòmetres entre Cambrils nord i Vila-seca Estació, tres de les quals seran intercanviadors. A més, es construirà un centre operatiu (tallers i cotxeres) a Vila-seca. També es faran actuacions d’integració urbana al seu pas per Cambrils, Salou i Vila-seca.
Per aquesta primera fase es posaran en funcionament set vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació per part de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que prestarà el servei, juntament amb el manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada ajuntament, amb finançament de la Generalitat.
La segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, deu de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions d’usuaris anualment.
A la foto de dalt, aspecte que oferirà l’Eix Cívic de Salou sis mesos després de ser construït, sempre que Granados encara sigui alcalde.