El Diari de Tarragona ha modificat el titular original d’una notícia sobre el certamen Míster RNB Espanya 2025 després de rebre indicacions directes de l’alcaldia de Salou. El primer titular qualificava Salou com a “capital de la metrosexualitat”, en referència a l’arribada dels 52 candidats al títol nacional. El segon, ja corregit, parlava de “Salou, capital de la bellesa masculina”.
Segons les fonts consultades, el terme “metrosexualitat” no va agradar a l’equip de govern, que el va considerar inapropiat per a la imatge institucional del municipi. L’Ajuntament de Salou manté una relació molt estreta amb el Diari de Tarragona, mitjançant contractes publicitaris i convenis de promoció que representen una inversió significativa en comunicació local.
La correcció del titular ha obert novament el debat sobre la influència institucional en els mitjans de comunicació. El canvi no respon a criteris periodístics, sinó a una voluntat de controlar el relat informatiu i endolcir-lo.
Val a dir que el terme “metrosexualitat”, tot i ser descriptiu i culturalment neutre, ha estat substituït per una expressió més clàssica i alineada amb la retòrica institucional, amb el conte de fades que acostuma a vendre alcaldia.
Nota: metrosexualitat no fa referència a la llargada d’un penis en posició de combat o erecció (una mena de trípode, vaja), sinó que es tracta d’un concepte que descriu un tipus d’home que es caracteritza per dedicar molt de temps, atenció i diners a la seva aparença física, la moda i la cura personal. Que és el que fan els candidats a Míster RNB Espanya.