dimarts, 9 d’agost del 2011

Granados també cobra de la Diputació



En el ple del 29 de juny passat, Pere Granados va eludir contestar si es rebaixarà el sou d’alcalde quan entri en la Diputació [el 29 de juliol passat en va ser designat president de la comissió de Coneixement i Qualitat, la qual cosa li garanteix un sobresou], en ser interpel·lat sobre aquesta possibilitat per Salvador Pellicé, portaveu d’Unió Municipal per Salou. El debat va començar quan Pellicé va voler saber per què Granados ha optat per una dedicació a temps parcial, i no exclusiva, tot just quan havia demanat als regidors que prioritzin “la cosa pública” a la feina de fora de lajuntament (vegeu entrada anterior).

―Sr. Salvador sembla mentida que vostè hagi estat aquí dos anys ―va contestar lalcalde. Això és una qüestió purament formal perquè vostè sap molt bé que jo estic aquí pràcticament 24 hores, per dir-ho d’alguna manera.
―Llavors, per què es fica parcial? ―va insistir Pellicé.
―És una qüestió purament formal, res més.
―Però formal en quin sentit?
―Perquè no vull posar-me dedicació absolutament exclusiva perquè vostè sap molt bé, molt bé, que l’exclusivitat formalment també permet poder-se dedicar a una altra activitat que no sigui incompatible amb la que volem fer. [Aquí Granados intenta justificar-se, però encara ho embolica més.] Un moment, un servidor com vol ser honest amb tot també amb una qüestió purament formal perquè jo a dia d’avui tinc un despatx obert i el que no vull és que vostè, que m’està dient això, em digui, miri com que vostè té una exclusivitat sap que vostè té una altra activitat? Per evitar això, la demagògia política. Perquè vostè sap molt bé que puc fer-ho exactament igual.
―No, no, jo només li pregunto perquè vostè ha dit que s’havia de prioritzar la cosa política, doncs llavors. Una altra pregunta, vostè estarà a la Diputació també? Cobrarà de la Diputació? Pregunto.
―Quan estigui a la Diputació ja li diré, jo de moment no he pres possessió de res de la Diputació.
―En tot cas, pregunto, vostè si entra a la Diputació té previst baixar-se el sou d’alcalde?
―Jo tinc previst no cobrar un sou de la Diputació si no que anar pel tema del que siguin les assistències.
―Per tant, cobrarà de la Diputació. 

I aquí és quan Granados va tirar pilotes fora en preguntar al seu torn: “Sr. Pellicé li puc fer una pregunta? Com és que vostè durant dos anys ha cobrat un sou d’alcalde?”. (Continuará.)