El
passat 4 de desembre, El Periódico va
publicar el següent titular: “Salou omple els hotels amb un gran concurs de balls de saló”. A quatre columnes. La
informació es centrava en el gran impacte econòmic que suposava per a la nostra població l’Spanish Open, celebrat del 2 al 6 de desembre. La notícia, que només recollia fonts municipals, també destacava que “Unes 8.000 persones
ajuden a revitalitzar en temporada baixa el turisme de la zona” i que “L’ajuntament
calcula que el certamen generarà dos milions d’euros”. Molt bé, on són aquests
diners? On han anat a parar? A les botigues? Més aviat sembla que no, ja que els comerciants
amb els que he parlat m’han explicat que mai no van veure la gent que va venir pels balls. Que els únics turistes que entraven i poca cosa compraven, si és que compraven (les vendes
van ser molt pitjors que l’any anterior), eren els dels ponts de la Constitució i de la
Immaculada. Llavors, qui va sortir guanyant amb l’Spanish Open, un concurs pel qual el consistori va pagar 52.000 euros? (Sense comptar, també a càrrec nostre, les despeses generades de neteja,
llum, aigua, seguretat...; una bona picossada.) Doncs els de
sempre: els hotelers. No endebades els hotelers són molt amics del
nostre alcalde, Pere Granados, i capitanegen amb Benet Presas la regidoria de Turisme. Tota una garantia de neutralitat.