dimecres, 14 de desembre del 2011

El gran negoci de l’Spanish Open



El passat 4 de desembre, El Periódico va publicar el següent titular: “Salou omple els hotels amb un gran concurs de balls de saló”. A quatre columnes. La informació es centrava en el gran impacte econòmic que suposava per a la nostra població l’Spanish Open, celebrat del 2 al 6 de desembre. La notícia, que només recollia fonts municipals, també destacava que “Unes 8.000 persones ajuden a revitalitzar en temporada baixa el turisme de la zona” i que “L’ajuntament calcula que el certamen generarà dos milions d’euros”. Molt bé, on són aquests diners? On han anat a parar? A les botigues? Més aviat sembla que no, ja que els comerciants amb els que he parlat m’han explicat que mai no van veure la gent que va venir pels balls. Que els únics turistes que entraven i poca cosa compraven, si és que compraven (les vendes van ser molt pitjors que l’any anterior), eren els dels ponts de la Constitució i de la Immaculada. Llavors, qui va sortir guanyant amb l’Spanish Open, un concurs pel qual el consistori va pagar 52.000 euros? (Sense comptar, també a càrrec nostre, les despeses generades de neteja, llum, aigua, seguretat...; una bona picossada.) Doncs els de sempre: els hotelers. No endebades els hotelers són molt amics del nostre alcalde, Pere Granados, i capitanegen amb Benet Presas la regidoria de Turisme. Tota una garantia de neutralitat.