dimecres, 29 de febrer del 2012

Saloufest: l’exemple de Calella



El mes d’abril del 2010, els responsables de l’empresa I Love Tours van demanar a l’ajuntament de Calella permís per tornar a organitzar la Calellafest (l’equivalent al Saloufest però allà). A la qual cosa els responsables municipals daquesta població turística del Maresme els van contestar que molt bé, que la fessin, però que anessin amb molt de compte perquè aplicarien la normativa de civisme “de manera estricta i al mil·límetre”. Davant d’aquest advertiment (van veure que la cosa anava de debò), els d’I Love Tour van optar per oblidar-se del negoci. Gràcies a la seva encertada decisió, Calella és un municipi turístic que ha sabut eradicar el turisme de borratxera. Durant anys va patir la Calellafest, fins que es van afartar. Però per guanyar la batalla calia la complicitat del sector hoteler, que va entendre que era un error deixar fer a les agències que prometien vacances d’alcohol i sexe sense límits. Sobre això, El Periódico va publicar ahir

En poc menys de deu anys, Calella ha passat de 30.000 places hoteleres a 14.200, però el canvi real es va iniciar el 2008 amb l’eliminació de la Calellafest, la típica oferta TI (tot inclòs). Els indicadors d’ocupació donen la raó als que van apostar per la transformació. L’agost del 2011 Calella va vorejar el 95% d’ocupació i va obtenir més de 470.000 estades. 

Però sobretot a Calella viuen tranquils, molt tranquils. Just el contrari que aquí, on als hotelers, amb laquiescència de lajuntament de Salou, només els preocupa omplir. De fet, què es pot esperar d’un govern municipal on el regidor de Turisme, Benet Presas, és també director d’un dels hotels que fan calaix mitjançant la Saloufest?