dimarts, 17 de juliol del 2012

Els números no quadren



La Confederació de Comerç de Catalunya assegura que el top manta mou a l’estiu 100 milions deuros al litoral català. A mi, la veritat, m’agradaria que em detallessin les xifres i que m’expliquessin què volen dir amb “mou”, perquè tot això em sona a quelcom semblant a la reforma del nucli antic de Salou: la maqueta és molt maca però quan l’obra s’ha acabat un pensa: “Doncs quina merda, per això millor que l’haguessin deixat com estava”. Però és clar, s’apropaven les municipals i l’alcalde s’havia de moure. Les xifres dels comerciants són enganyoses. Perquè si, com diuen, la venda ambulant ocupa 2.500 persones i agafem com a mesos d’activitat estiuenca juny, juliol, agost i setembre (120 dies), resulta que els manters haurien de vendre cada dia gènere per import de 333 euros. I els pobres no en treuen ni per a pipes. No ho dic només jo, que en conec uns quants, sinó també el seu advocat, Pere Sutil, en declaracions a El País: “Per treure 30 o 40 euros han de vendre 12 hores al dia per poder dormir en un apartament de tres habitacions on hi viuen 13”. No m’estranya que, amb els càlculs que fan, als comerciants no els surtin els números.