dimarts, 11 de febrer del 2014

Quan la solidaritat esdevé hipocresia



Brisasol ha donat 500 litres de llet a Càritas. Segons explica el bloc d’aquesta agència immobiliària, “amb aquesta acció es pretén contribuir a l’alimentació de les famílies amb pocs recursos econòmics”. Potser sí que és veritat el que diuen, però tinc la sensació que és hipocresia pura. Aquesta i moltes altres campanyes per lestil. Perquè el que en el fons es busca és publicitat. Des que va esclatar la crisi i el nombre de pobres s’ha disparat, moltes empreses recorren a una pretesa solidaritat per demostrar quant bones que són. I encara que és cert que lliuren aliments a entitats caritatives i humanitàries sense les quals la tragèdia de la misèria encara fóra molt pitjor, en realitat és màrqueting, oferir bona imatge de l’empresa, sortir a la foto. I, en alguns casos, pagar menys impostos, ja que els diners donats desgraven a Hisenda. Em sembla molt bé que la gent vulgui ajudar els qui ho passen malament. Però sempre de forma anònima, mai a canvi de reconeixement o exempcions fiscals. I si realment són persones compromeses amb aquest lloable ideari, que lluitin per canviar un sistema que fomenta la desigualtat, que cada cop genera més pobres (i també rics més rics) i que, si no el capgirem, inexorablement ens aboca a un món sense futur. A dalt, responsables de Càritas i de Brisasol en el moment del lliurament dels 500 litres de llet.