Quan la solidaritat esdevé hipocresia

Brisasol
ha donat 500 litres de llet a Càritas. Segons explica el bloc d’aquesta agència
immobiliària, “amb aquesta acció es pretén contribuir a l’alimentació de les
famílies amb pocs recursos econòmics”. Potser sí que és veritat el que diuen, però tinc la sensació que és hipocresia pura. Aquesta i moltes altres campanyes per l’estil. Perquè el
que en el fons es busca és publicitat. Des que va esclatar la crisi i el nombre
de pobres s’ha disparat, moltes empreses recorren a una pretesa solidaritat
per demostrar quant bones que són. I encara que és cert que lliuren aliments a
entitats caritatives i humanitàries sense les quals la tragèdia de la misèria encara fóra molt pitjor,
en realitat és màrqueting, oferir bona imatge de l’empresa, sortir a la foto. I, en alguns casos,
pagar menys impostos, ja que els diners donats desgraven a Hisenda. Em sembla
molt bé que la gent vulgui ajudar els qui ho passen malament. Però sempre de
forma anònima, mai a canvi de reconeixement o exempcions fiscals. I si realment
són persones compromeses amb aquest lloable ideari, que lluitin per canviar un sistema que fomenta la desigualtat,
que cada cop genera més pobres (i també rics més rics) i que, si no el capgirem, inexorablement ens
aboca a un món sense futur. A dalt, responsables de Càritas i de Brisasol en el
moment del lliurament dels 500 litres de llet.