Portar la Sara Baras va costar 42.704 euros
El
passat 7 de febrer, el Teatre Auditori de Salou (TAS) va acollir l’actuació de
la bailaora i coreògrafa andalusa Sara Baras.
Un espectacle de flamenc batejat com La Pepa en homenatge a la Constitució de Cadis, la
primera que ha tingut Espanya (es va promulgar el 19 de març de 1812, coincidint amb la
festivitat de Sant Josep). Doncs bé, amb motiu d’aquesta celebració tan
patriòtica i extemporània (amb gairebé dos anys de retard), el TAS quasi es va omplir (es van vendre 531
entrades de les 580 localitats que té la sala). A canvi, l’ajuntament va pagar a
l’empresa La Traca (que és la que habitualment li subministra les mogudes
artístiques) 26.852 euros més la recaptació, que va pujar a 15.852 euros. En total, 42.704 euros. Una
bona clavada, sí senyor, més si tenim en compte que el personal i les despeses anaven a càrrec nostre. Davant d’aquests dispendis, un no pot evitar preguntar-se: era realment necessari portar la Sara Baras a Salou? És així, a cop de talonari, com entenen la cultura al consistori? No hauria estat
més lògic recórrer a representacions més nostrades i, per tant, molt més pròximes i econòmiques que polir-se els calés tan alegrement? Amb l’agreujant que després no hi ha diners per ajudar iniciatives que
permeten recuperar la nostra historia més immediata, com és el cas de Parlem de Salou.