dilluns, 5 de desembre del 2016

Mario anuncia que es querellarà contra Granados



El ple de la Constitució de dimecres passat va ser mogut. Tot i que la traca final va arribar en el torn obert de paraules, quan el portaveu del PP, Mario García, va preguntar quant havia costat l’especial publicat el passat 26 de novembre al Diari de Tarragona. L’alcalde, Pere Granados, en va revelar el cost (9.000 euros) però, de sobte, li va retreure a Mario que demanés un préstec a un regidor del seu partit. El presumpte afavorit d’aquest avançament del sou era Pedro Lavilla i es va sol·licitar quan el PP formava part de l’equip de govern de Granados. “Quin mal ús de l’erari públic per a un benefici privat! Vostè està deslegitimat per parlar de la despesa pública”, li va blasmar Granados davant la crítica de malbaratament en propaganda política que li havia formulat  Mario. “Perquè vostè va pretendre va afegir Granados que jo signés un préstec a un regidor seu, i per aquests mateixos fets hi ha un alcalde que està condemnat a presó, hi ha un secretari que està condemnat a tres anys de presó i hi ha un interventor que està condemnat a presó per malbaratament de cabals públics [Granados al·ludia a uns fets ocorreguts a Roda de Berà amb l’exalcalde del PP José Figuereido]. Ja està bé de la seva demagògia política!”. 

I per què no anava a Fiscalia?

La resposta del portaveu del PP va ser immediata. I contundent: “Està vostè posant els fonaments perquè em querelli contra la seva persona. I així ho farem. Perquè si vostè manifesta aquí alegrement que suposadament jo vaig fer algun tipus de maniobra en la meva època de regidor a l’equip de govern a l’efecte que es cometés alguna il·legalitat, vostè, que n’era coneixedor, el que hauria d’haver fet, i vostè ho sap perquè té formació jurídica, és anar a Fiscalia i denunciar-me en aquest precís moment. Però no, miri per on no passa res i ara en un debat molt interessat per la seva banda no li queda més escapatòria que abocar falsedats sobre això. No va anar a Fiscalia perquè no hi ha res, tot el que està fent vostè és abocar falsedats perquè és la manera que vostè sap de fer política, perquè així ha fet sempre política, perquè així va aprendre i així està on està”. Mario va afegir: “Li demano que retiri aquesta acusació perquè en cas contrari emprendré les accions legals oportunes. Vostè fa una política de barriada i això n’és una mostra més”. El portaveu del PP també li va recriminar a l’alcalde que “la seva contestació no té res a veure amb la pregunta que jo li formulo”. Granados, un xic descol·locat, va reaccionar llavors dient:

Sr. García, quan s’acabi el ple pugi al meu despatx i li lliuraré còpia dels documents en els quals jo a vostè li vaig rebutjar la proposta que em va fer i en què es deia que no estava ajustada a dret la proposta d’un préstec. Amb la qual cosa jo no estic mentint”. 
Sr. alcalde, vostè a mi no m’ha de donar cap document. El que ha de fer és anar a Fiscalia. Sap vostè la direcció de Fiscalia? Si vol, li dono jo. Vostè mateix s’està imputant. Això és molt greu i està penat en el nostre Codi Penal. 
Vaig rebutjar la proposta de préstec a un regidor del seu partit perquè no està ajustada a dret. I això ve al cas perquè quan vostè parla d’eficàcia en la gestió dels diners públics, pensi-ho abans de dir va tallar Granados.