dijous, 6 de febrer del 2020

Ara tot són preses amb el tren



La Generalitat i els alcaldes que conformen el Pacte per a les Infraestructures del Camp de Tarragona exigiran a Renfe que millori el servei ferroviari del territori, ja que arran de l’entrada en funcionament del corredor mediterrani, el passat 13 de gener, en lloc de millorar sha reculat. El cas més flagrant del desgavell és Salou, que s’ha quedat sense trens ni estació perquè a l’alcalde, Pere Granados (Junts), ja li va bé que es tregui la via per poder tirar endavant una macro operació urbanística. Generalitat i alcaldes també van acordar demanar a Adif (la cosina germana de Renfe; totes dues depenen de Foment: Renfe s’encarrega del transport de viatgers, i Adif, de vies i estacions) la creació d’un equip tècnic conjunt que coordini el desmantellament de la via entre Salou i Cambrils (a càrrec d’Adif) perquè la Generalitat hi pugui implantar un tren-tram. (Font: ACN.) Perquè ens entenguem: Generalitat i alcaldes volen que Foment tregui la via del tren perquè la Generalitat hi pugui posar una altra. Una actuació que les entitats de defensa del ferrocarril i els sindicats ferroviaris consideren absurda i onerosa, ja que la via actual es podria aprofitar per al tren-tram sense disparar-ne el pressupost. Així s’ha fet, si més no, a Cadis, on s’aprofiten les vies d’Adif del tren convencional per al tramvia.