La
Generalitat i els alcaldes que conformen el Pacte per a les Infraestructures
del Camp de Tarragona exigiran a Renfe que millori el servei ferroviari del
territori, ja que arran de l’entrada en funcionament del corredor mediterrani,
el passat 13 de gener, en lloc de millorar s’ha reculat. El cas més
flagrant del desgavell és Salou, que s’ha quedat sense trens ni estació perquè a l’alcalde,
Pere Granados (Junts), ja li va bé que es tregui la via per poder tirar
endavant una macro operació urbanística. Generalitat i alcaldes també van acordar
demanar a Adif (la cosina germana de Renfe; totes dues depenen de Foment: Renfe
s’encarrega del transport de viatgers, i Adif, de vies i estacions) la
creació d’un equip tècnic conjunt que coordini el desmantellament de la via
entre Salou i Cambrils (a càrrec d’Adif) perquè la Generalitat hi pugui
implantar un tren-tram. (Font: ACN.) Perquè ens entenguem: Generalitat i
alcaldes volen que Foment tregui la via del tren perquè la Generalitat hi pugui
posar una altra. Una actuació que les entitats de defensa del ferrocarril i els
sindicats ferroviaris consideren absurda i onerosa, ja que la via actual es
podria aprofitar per al tren-tram sense disparar-ne el pressupost. Així
s’ha fet, si més no, a Cadis, on s’aprofiten les vies d’Adif del tren
convencional per al tramvia.