dimarts, 10 de novembre del 2020

La Cambra de Comerç urgeix Salou a canviar el seu turisme

 


Si Salou no canvia i deixa enrere el seu model turístic, basat en la massificació i l’afluència desmesurada de gent, el seu futur perilla. És el pessimista vaticini que fa la presidenta de la Cambra de Comerç de Tarragona, Laura Roigé, arran del cataclisme econòmic que ha provocat el coronavirus. “Fa cinc anys ningú es plantejava que el model estava esgotat. Es feien més hotels perquè a la platja hi cabia més gent. Els hotels enormes com els d’Alacant [llegiu Salou] estan exhaurits”. “La platja no se n’anirà i els hotels tampoc —afegeix—, però les empreses hauran de fer un esforç enorme per entendre allò que li demana la gent. Quan sortim d’això, em costaria molt pensar que tots els sectors s’adaptaran menys el turisme. Hauríem de començar a pensar en com ho fem. El problema és que aquí tothom va per lliure perquè molt sovint actuen mirant tan sols si tenen l’hotel ple o no. No hi ha una visió global. La Costa Daurada ha crescut amb gent que no parava de venir i si un client se n’anava descontent, no importava perquè en vindria un altre. Quan veus com estan ara mateix aquests municipis penses que això no revifarà tan sols amb els turoperadors i els preus rebentats. Quan et fixes què ha passat aquest estiu amb el turisme interior, veus que ha aguantat molt millor que el d’aquí. Per què hi han anat quan els hotels d’aquí també eren segurs? Perquè la gent ha entès que allà l’oferta és més sostenible, menys agressiva i està millor”. (Font: Diari de Tarragona). La inevitable hora del canvi ha arribat. Falta ara comprovar si polítics i empresaris sabran estar a l’altura del gran repte que se’ls demana.