Si
Salou no canvia i deixa enrere el seu model turístic, basat en la massificació
i l’afluència desmesurada de gent, el seu futur perilla. És el pessimista
vaticini que fa la presidenta de la Cambra de Comerç de Tarragona, Laura Roigé,
arran del cataclisme econòmic que ha provocat el coronavirus. “Fa cinc anys
ningú es plantejava que el model estava esgotat. Es feien més hotels perquè a
la platja hi cabia més gent. Els hotels enormes com els d’Alacant [llegiu
Salou] estan exhaurits”. “La platja no se n’anirà i els hotels tampoc
—afegeix—, però les empreses hauran de fer un esforç enorme per entendre allò
que li demana la gent. Quan sortim d’això, em costaria molt pensar que tots els
sectors s’adaptaran menys el turisme. Hauríem de començar a pensar en com ho
fem. El problema és que aquí tothom va per lliure perquè molt sovint actuen
mirant tan sols si tenen l’hotel ple o no. No hi ha una visió global. La Costa
Daurada ha crescut amb gent que no parava de venir i si un client se n’anava
descontent, no importava perquè en vindria un altre. Quan veus com estan ara
mateix aquests municipis penses que això no revifarà tan sols amb els
turoperadors i els preus rebentats. Quan et fixes què ha passat aquest estiu
amb el turisme interior, veus que ha aguantat molt millor que el d’aquí. Per
què hi han anat quan els hotels d’aquí també eren segurs? Perquè la gent ha
entès que allà l’oferta és més sostenible, menys agressiva i està millor”.
(Font: Diari de Tarragona). La inevitable hora del canvi ha arribat. Falta ara
comprovar si polítics i empresaris sabran estar a l’altura del gran repte que
se’ls demana.