L’Agència Catalana de Turisme (ACT) i l’Institut de Turisme d’Espanya (Turespaña) han impulsat una campanya especial de promoció turística als mercats internacionals per compensar la caiguda del turisme rus pel conflicte d’Ucraïna.
Es tracta d’una campanya digital valorada en 300.000 euros que començarà a l’abril i se centrarà en el metacercador TripAdvisor i l’agència de viatge en línia Expedia.
L’objectiu és incentivar els viatges cap a Catalunya, especialment a les destinacions de la Costa Brava (Girona), la Costa Daurada (Tarragona) i Barcelona.
La campanya s’adreça més concretament als mercats de França, el Regne Unit, Irlanda, els Països Baixos i Bèlgica, que tradicionalment han tingut una “forta presència” a Catalunya i tenen una bona connectivitat amb el país.
El pla de publicitat s’ha centrat en les dues plataformes digitals com a “eines clau” per captar viatgers i posicionar les destinacions catalanes, però també compta amb altres elements de màrqueting com a activitat en premsa, influenciadors, agències de viatges i xarxes socials.
El director de l’ACT, Narcís Ferrer, ha explicat en l’acte de presentació, celebrat a Salou, que és una situació difícil per al continent europeu per la “inestabilitat” creada per la invasió russa a Ucraïna. (Font: Europa Press).