L’Ajuntament de Salou es va gastar l’any passat 237.874,97 euros en publicitat. Unes campanyes centrades, òbviament, en la figura de l’alcalde, Pere Granados, gran benefactor del municipi.
La majoria d’aquesta despesa va provenir d’Alcaldia (155.350,50 euros), seguida de Cultura i Festes (52.381,58 euros), Promoció Econòmica (21.024,33 euros), Joventut (3.569,50), Esports (3.551,35), Medi ambient (1.179,75) i Infància (817,96).
La partida més alta se la va emportar el Diari de Tarragona (43.850,95 euros, als quals cal sumar 13.008,36 euros més de la seva editorial Baix Camp, de manera que el total queda en 56.859,31 euros), seguits pel Diari Més (39.373,53), el web Circ de la Cultura (24.684), els digitals La Ciutat (21.678,36) i Tots21 (20.964,46), Onda Cero i Europa FM (15.237,89), SER (12.100), el web Salou.com (10.028,48), Indicador d’Economia i Guia de Reus (8.227,61), El Punt Avui (8.185,65), revista Descobrir Catalunya (5.444,99), el professional de la comunicació Xavier Tomàs Blanquet (3.968,80), la revista Experience Magazine (2.178), La República Checa (1.996,50), Vinassos.cat (1.718,20), Antena 3 TV (1.466,09), COPE (1.028,50), La Vanguardia (968), l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Tarragona (665,50) i Òscar Piqué Chacón (375,10).
L’any vinent hi ha municipals. Això vol dir que les xifres publicitàries d’aquest any previsiblement es multiplicaran. M’ho veig venir: l’excusa oficial serà: “És que ja no hi havia pandèmia”.