dimarts, 4 de juny del 2024

Territori veu possible convèncer Salou i aprovar aquest estiu el tramvia

 


La Generalitat veu possible que Salou reconsideri la seva oposició al tramvia del Camp de Tarragona i que avanci la fase 1 del projecte que ha d’unir Cambrils i Vila-seca per l’antiga línia de ferrocarril. També troba factible que aquest estiu s’aprovi el projecte constructiu per licitar les obres abans d’acabar l’any i començar-les el 2025.

Segons el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat, “amb Vila-seca i Cambrils hem pactat trams amb catenària perquè no es pot fer tot el traçat sense. Si féssim tot el projecte sense catenària el tramvia seria molt més lent i donaríem un pitjor servei”.

Prat rebutja l’opinió de l’alcalde Pere Granados, que ha assegurat que la catenària serà una barrera. “No ho compartim en absolut; estarà totalment adaptat a la trama urbana”, emfatitza, i destaca que s’ha consensuat amb els tècnics municipals que hi hagi trams a molt baixa velocitat on “la gent podrà creuar quasi sense mirar”. “Busquem la màxima integració com a totes les ciutats del món” on hi ha aquest mitjà de transport, afirma.

Davant la negativa de Salou, els alcaldes de Tarragona i Reus van aixecar la mà oferint-se per avançar el màxim possible la fase 2 del tramvia, que ha d'unir les dues ciutats per Vila-seca i la Canonja. Prat, però, descarta aquesta possibilitat. “Vam començar pel tram entre Cambrils i Vila-seca perquè la prioritat és tornar un servei ferroviari a aquests municipis”, ressalta i, a més, els tràmits de la fase 1 estan força més avançats. (Font: ACN).

Estan força avançats i només falta que doni el seu vistiplau l’alcalde de Salou, que amb les seves ganes de protagonisme ja no sap què fer per semblar una vedet.