La
primera fase del TramCamp entra Cambrils, Salou i Vila-seca, un cop es posi en
marxa el 2028, tindrà 14 quilòmetres de recorregut i 14 parades que es
completaran en 33 minuts.
Pel
que fa a la velocitat, els tramvies circularan habitualment a 50 quilòmetres
per hora, tot i que podran arribar fins als 70 quilòmetres per hora als trams
amb plataforma segregada i sense encreuaments, com els compresos entre les
parades de Torre de Cambrils, Vilafortuny i Barenys.
Per
contra, la velocitat es reduirà a 15 quilòmetres per hora als trams urbans on
comparteixin plataforma amb altres vies, especialment entre les parades de
Barenys i Salou. Pel que fa al temps d’estada a les parades, el projecte preveu
un temps aproximat de 25 segons per permetre la baixada i pujada d’uns 10
passatgers a cada estació. Aquest és un càlcul teòric que s’ajustarà a la
realitat un cop el servei estigui operatiu.
Tenint
en compte aquests paràmetres, el temps de viatge entre parades variarà segons
el tram. Els trajectes més curts, com el de Salou-Nou Salou, tindran una durada
d’un minut, mentre que el més llarg, entre Barenys i Salou, serà de tres minuts
i mig.
En
general, la mitjana de temps entre parades serà de dos minuts i vint segons.
Pel que fa als desplaçaments entre municipis, el trajecte entre Cambrils Centre
i Salou tindrà una durada estimada d’11 minuts, mentre que el recorregut entre
Vila-seca i Salou serà d’aproximadament 12 minuts. (Font: Diari Més).