dissabte, 8 de febrer del 2025

Melody o la recerca del vot perdut en Eurovisió

 


Melody és una artista que mereix el meu respecte, m’agrada en totes les seves facetes. Genial en Arde, Madrid, en Tu cara me suena i en tot el que es proposi.

És una llàstima que per al seu número Esa diva, a Benidorm Fest —o la recerca del vot perdut en Eurovisió—, qui sigui que ha realitzat el vestuari no hagi tingut en compte una mica més de cura per ajustar-se a la seva figura, però el que em sembla molt poc professional és el fet que tota la coreografia s’ha centrat en el cor i no a protegir els seus punts febles i a potenciar el millor d’ella. Està defensant una cançó poderosa i no està abrigallada pel coreògraf. Ella sap i pot ballar, posar i interpretar el que vulgui. Han faltat assajos per a Melody. No ho entenc.

El que percebo és que el coreògraf s’ha dedicat a fer passets, molts passets i energia quasi desbocada dels nois, i no ha tingut en consideració que els portés (acrobàcies) estan mal acabats, fluixos, per no dir insegurs per la seva manca d’entrenament físic. Ningú s’ha dedicat a polir Melody i consolidar la seva coreografia individual i, doncs, és un pegat i no un moment destacable de màxim lluïment.

Un cas més d’ego de coreògraf i demostració amb pretensions que no afavoreix l’artista. Contractin professionals que cuidin altres professionals. És totalment injust i erroni que, a ella, l’acusin de plagiar la posada en escena d’una altra artista. En tot cas, els responsables són els directors artístics i de creació de concepte. És que no tenen més idees? No segueixo Eurovisió, però és millor aquesta veritable diva que altres invents i artistes del recent passat. Make Espanya great again.

Carolina Figueras Pijuán, directora artística-coreògrafa i creativa. Autora del llibre Memorias de una corista.