L’Ajuntament de Tarragona ha demanat acollir la futura estació intermodal del Camp de Tarragona en lloc de Vila-seca. Una proposta que ha generat una forta polèmica i ha trencat la unitat de criteri existent fins ara. Tant és així que Vila-seca ha abandonat immediatament els grups de treball de l’Àrea Metropolitana fins que es recuperi el consens inicial.
L’estació estava prevista des del 2022 al terme municipal de Vila-seca, prop de l’Aeroport de Reus. Ara, però, l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, vol traslladar-la a l’Horta Gran, dins del seu municipi, per guanyar centralitat i apropar-la més a la seva ciutat.
Joc brut de Tarragona
Viñuales argumenta que Tarragona concentra més del 50% dels usuaris actuals de l’estació del Camp i que la nova ubicació milloraria la connectivitat amb autobusos, alta velocitat i rodalies.
Per la seva banda, l’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, ha qualificat la proposta de Viñuales com una “falta de confiança i generositat” i ha advertit que situar l’estació fora del seu municipi trencaria el projecte original, dissenyat per connectar els aeroports de Reus i Barcelona.
Reus i la Diputació, amb Vila-seca
L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, defensa mantenir el projecte original a Vila-seca, destacant que ja està consensuat amb la Generalitat i el Govern espanyol, amb obres previstes per al 2026.
La Diputació també s’ha posicionat a favor del pacte inicial.
Ara només falta que digui la seva l’alcalde de Salou, Pere Granados. Segur que vol l’estació a Salou, amb un abaixador a l’avinguda de Carles Buïgas, la via més ben il·luminada del Camp de Tarragona. Amb trens xàrter i tot.