dimecres, 26 de novembre del 2025

La intermodal de mai no acabar

 


Mercaderies per l’Interior ha denunciat que la construcció de l’estació intermodal a Vila-seca faria “impossible” el desviament dels trens de mercaderies per un corredor interior exclusiu, segregat del trànsit de passatgers. La plataforma ciutadana defensa la necessitat de crear un traçat ferroviari allunyat dels nuclis urbans i del litoral per motius de seguretat, salut i sostenibilitat. Alerta que, si l’estació es construeix segons el projecte actual, els municipis afectats quedarien condemnats a suportar indefinidament el pas de trens de mercaderies pel centre de les seves ciutats.

El Ministeri de Transports considera necessari crear un nus ferroviari complex a Vila-seca per poder fer compatibles tots els serveis (passatgers i mercaderies), però la plataforma sosté que això és inviable pel volum, l’espai i els riscos associats.


Segura: “S’estan extralimitant

L’alcalde de Vila-seca, Pere Segura, ha respost amb contundència a la plataforma, argumentant que s’estan extralimitant en les seves valoracions i que “els posicionaments de Mercaderies per l’Interior trenquen consensos de futur” sobre el disseny de les infraestructures ferroviàries de la regió. Segura defensa la ubicació de l’estació intermodal a Vila-seca com a solució estratègica per al territori i considera que la plataforma hauria de limitar-se a defensar el desviament de mercaderies sense interferir “en qüestions que no li corresponen”. 

També dona poca importància a les al·legacions de la plataforma, tot recordant que només són una veu més en el procés administratiu.

A tot això cal afegir que l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, no vol l’estació intermodal de Vila-seca i reclama que s’ubiqui dins del seu propi terme municipal, concretament a la zona de l’Horta Gran.