dilluns, 6 d’octubre del 2025

Zhukova intenta posar ordre al caos de la neteja heretat de Domínguez

 


L’Ajuntament de Salou tornarà a modificar el contracte de recollida de residus i neteja viària, la concessió més important del consistori, adjudicada a l’empresa GBI Paprec l’any passat per un import de 120 milions d’euros i una durada de dotze anys.

Després d’una primera modificació aprovada al març per millorar el servei, el govern municipal ha donat llum verda en el ple de dimecres passat a una nova revisió que afecta les inversions previstes a partir del 2026.

La regidora de Gestió de Residus, Elena Zhukova (ERC), ha explicat que “sempre hem defensat que aquest contracte tenia deficiències, que estava mal fet, i per això ara treballem per millorar-lo”. Zhukova ocupa el càrrec des del mes de maig, després de substituir el seu company de partit Sebastià Domínguez, que va deixar la responsabilitat enmig de les crítiques veïnals per la brutícia al municipi.


Nous camions i mateixos contenidors

Segons la regidora, la modificació aprovada prioritza la compra de nous camions i equipament de neteja, en lloc de substituir els contenidors, com preveia el tercer any del contracte. A partir de juny del 2026, s’incorporaran camions amb capacitat per recollir dues fraccions simultàniament, s’adquiriran aspiradores de més potència per al personal de neteja i s’iniciarà la retirada progressiva dels contenidors soterrats.

Zhukova ha explicat que un estudi tècnic recomana mantenir uns anys més els contenidors metàl·lics i buscar alternatives més endavant, tot aplicant una nova imatge i rentat de cara als dipòsits actuals. També es manté el projecte de tancar contenidors i incorporar un sistema d’identificació a partir del 2025, començant pels de la fracció orgànica, la més costosa per a les arques municipals.


Cap cost addicional

La regidora ha assegurat que la modificació “no suposa cap cost addicional per a l’Ajuntament ni per a la ciutadania de Salou”, ja que només s’ajusten les inversions previstes per a la segona fase del contracte. “Es tracta d’adaptar millor el servei a les necessitats detectades durant el primer any de funcionament, per oferir un servei més eficient i amb més garanties”, ha conclòs. (Font: Diari de Tarragona).