dimarts, 7 de juny del 2016

Al final, Salou tindrà connexió amb el corredor mediterrani



Mai no s’ha de perdre l’esperança. Ni caure en el desànim. I molt menys en el derrotisme. Quan semblava que tot estava perdut, que Salou es quedaria al marge del corredor mediterrani (la futura infraestructura ferroviària que ha d’enllaçar la península ibèrica amb la resta del continent europeu), quan tot apuntava que per anar a Barcelona hauríem d’agafar el tren a Cambrils o Vila-seca, doncs això, que problema resolt. I tot gràcies a la tenacitat del nostre alcalde, Pere Granados, que no s’ha perdut cap negociació amb el Ministeri de Foment i ha sabut defensar com ningú els interessos de la capital de la Costa Daurada. Tot indica que la connexió de Salou amb el corredor mediterrani es farà mitjançant uns trens llançadora com el de dalt (el de la dreta, és clar), amb gran capacitat per transportar milers i milers de guiris.

Autocars Plana, en suspensió de pagaments 

La notícia ha provocat un gran trasbals, fins al punt que Autocars Plana s’està plantejant sol·licitar la suspensió de pagaments de l’empresa, ja que amb el nou tren el negoci se’ls anirà a fer punyetes. “I això passa ara que havíem injectat una considerable quantitat de diners amb la instal·lació d’aire condicionat als vehicles de la nostra flota”, han explicat fonts pròximes a la companyia. Els nous trens llançadora evitaran que hi hagi endarreriments i avaries en la línia, que és tan vella com l’anar a peu. Com per exemple, la caiguda de la catenària al terme de Mont-roig del Camp d’anit. Una “incidència”, segons Renfe, que va impedir la circulació de trens i que va obligar a habilitar el transport per carretera per als viatgers dels trens aturats (a Salou també, per descomptat). La broma encara dura i, de moment, els retards són de 20 minuts, segons Renfe, i d’una hora, segons els soferts viatgers.