La
principal excusa que esgrimeix l’alcalde de Salou, Pere Granados, per oposar-se
al projecte de tramvia de la Generalitat és la catenària. Diu que és una
barrera arquitectònica. I argumenta que a Saragossa, per exemple, el tramvia no
fa servir aquest sistema, que qualifica d’obsolet, ja que els trens funcionen
amb bateries.
Ahir
mateix, amb tota la mala intenció (és especialista a tirar la pedra i amagar la
mà), l’Ajuntament va penjar un vídeo en què es veu un tramvia circulant arran
de terra i sense catenària per Saragossa. És això el que ell vol, diu, i que la
Generalitat es nega a implantar aquí.
Doncs
bé. És veritat que el tramvia de Saragossa no té catenària gràcies a unes
bateries. Però només al centre històric, entre les parades de Gran Via i La
Chimenea, únicament dos quilòmetres dels 12,8 quilòmetres de la xarxa.
Per
tant, a la resta del traçat del tramvia de Saragossa sí que hi ha catenària (foto de dalt).
Gràcies a la catenària, que és aèria, els tramvies poden circular i prestar el
servei.
Dit
d’una altra manera: la catenària és imprescindible per al funcionament del
tramvia de Saragossa a la major part del seu traçat.
Segons
la Generalitat, que és qui paga el TramCamp, a Salou, Vila-seca i Cambrils hi
haurà molts trams en què el tramvia podrà funcionar sense catenària. I són
aquests trams els que el Departament de Territori negocia amb els ajuntaments
afectats. Cambrils i Vila-seca no hi han posat cap problema, només Pere
Granados rebutja el sistema.
Senzillament, perquè l’alcalde Salou busca protagonisme i conflicte on no n’hi ha. Dit altrament, el problema no és la catenària; sinó Granados i la seva incompetència, que fa de la mentida la seva marca existencial.