dimecres, 26 de juny del 2024

Pels meus webs

 


La paraula web és un terme relacionat amb la tecnologia de la informació, i fa referència a la World Wide Web (WWW), que és un sistema de documents d’hipertext interconnectats i accessibles a través d’Internet. Els usuaris poden navegar per aquests documents mitjançant enllaços utilitzant navegadors web. Per exemple: “Vaig trobar la informació a la web”.

Ara bé, si a la web hi afegim èmfasi i determinació, vaja, que es nota que qui la pronuncia no és un qualsevol i ho té molt clar, la web, amb una preposició i un pronom precedint-la, pot acabar derivant a “Pels meus webs”, un col·loquialisme que, malgrat la seva aparent finor, no evita caure en la grolleria.

Vegem-ne un exemple pràctic. Una dona va a l’ambulatori de Salou perquè no es troba bé i vol que la visiti el metge. I decideix desplaçar-se al centre assistencial amb patinet. Allà li diuen que l’atendran a Urgències, però que no hi pot entrar el patinet, que l’ha de deixar fora.

Al final la dona se les empesca per saltar-se la prohibició i, amb tota la barra, aparcar-lo a dins, a la sala d’espera.

Això és el que seria “Jo entro el meu patinet al CAP pels meus webs”. Encara que la pacient sigui dona i en lloc de webs presumptament tingui un xat.