divendres, 28 de març del 2025

El contracte més car de Salou s’encareix 14,4 milions més

 


Un any després de posar en marxa la nova concessió per a la neteja viària i la recollida de residus, el ple de Salou va aprovar aquest dimecres una modificació del contracte, adjudicat a la companyia francesa GBI Paprec. L’objectiu és introduir una sèrie de millores no contemplades inicialment, cosa que comportarà un increment de la despesa d’1,3 milions anuals. Entre altres mesures, això implica la contractació de 20 persones noves i la compra de vuit vehicles addicionals.

D’aquesta manera, el cost del servei s’elevarà a 14,4 milions durant els onze anys que resten de concessió, amb un preu total del contracte de 120 milions d’euros. El govern municipal aclara que l’increment ja estava previst, tenint en compte l’augment del 35% en la taxa de les escombraries.

Aquest és un contracte viu que cal anar adaptant a les necessitats reals del municipi”, ha defensat el regidor de Neteja Viària i Gestió de Residus, Sebastià Domínguez, que ha recordat que des de la redacció del plec de clàusules fins a l’entrada en funcionament la concessió van passar gairebé dos anys.

Els grups municipals de PP i Vox van votar en contra de la modificació, perquè consideren que aquesta despesa hauria d’haver estat contemplat des del principi.

Hi ha hagut una falta de previsió total”, va criticar el portaveu popular, Mario García. “No és lògic que en la concessió més cara de la història d’aquest Ajuntament s’estigui modificant un any després”, ha argumentat.

Aquesta concessió va ser des del principi un veritable nyap”, va censurar per la seva banda Anabel Rodríguez, portaveu de Vox. “El que haurien d’haver fet és anul·lar el contracte i començar de nou”, va assenyalar, tot assegurant que “la imatge de la capital de la Costa Daurada és de pena”. “La realitat és que els carrers estan bruts i el servei de neteja no funciona a tot el municipi, no només a les zones on s’ha ampliat”. (Font: Diari de Tarragona).