L’ajuntament
de Salou s’ha adherit a la campanya pel civisme nocturn que promou la Federació
Catalana d’Associacions d’Activitats Recreatives Musicals (Fecasarm, no Fecarsam, com escriuen els de l’ajuntament). L’objectiu
d’aquesta campanya és evitar el soroll i les conductes incíviques al carrer dels
clients dels bars i discoteques. Malgrat les aparents bones intencions de la campanya, trobo que és una iniciativa força
cínica. Per tres raons. La primera, perquè pretén dissuadir del
consum d’alcohol al carrer però no a dins dels locals. Vaja, que mamar a la via
pública és dolent mentre que posar-se cec a dins és de puta mare. Sobretot per a
la butxaca de qui comercia amb alcohol. A banda d’obviar que si t’has torrat a dins quan surtis també bramaràs. La segona, perquè la campanya té el patrocini de Heineken, una multinacional cervesera que amb l’excusa de
contribuir a una noble causa el que busca és publicitat i, per tant, vendre
més. És com si una tabaquera donés suport a una campanya de prevenció del
càncer de pulmó perquè la nicotina i la resta de productes cancerígens dels
seus paquets són collonuts per a la salut, mentre que els de la competència maten. I la
tercera, perquè l’ajuntament vinga a parlar que a Salou hi ha turisme familiar
i al final ha de reconèixer que som una destinació de turisme de borratxera. O
de turisme familiar de borratxera. Per cert, us heu fixat qui parla a la
televisió de la foto de dalt? La qual cosa confirma que a alguns no els
fan cas ni portant un bon castanyot.