diumenge, 26 d’agost del 2012

El cinisme de la Fecasarm



L’ajuntament de Salou s’ha adherit a la campanya pel civisme nocturn que promou la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats Recreatives Musicals (Fecasarm, no Fecarsam, com escriuen els de lajuntament). L’objectiu d’aquesta campanya és evitar el soroll i les conductes incíviques al carrer dels clients dels bars i discoteques. Malgrat les aparents bones intencions de la campanya, trobo que és una iniciativa força cínica. Per tres raons. La primera, perquè pretén dissuadir del consum d’alcohol al carrer però no a dins dels locals. Vaja, que mamar a la via pública és dolent mentre que posar-se cec a dins és de puta mare. Sobretot per a la butxaca de qui comercia amb alcohol. A banda dobviar que si thas torrat a dins quan surtis també bramaràs. La segona, perquè la campanya té el patrocini de Heineken, una multinacional cervesera que amb l’excusa de contribuir a una noble causa el que busca és publicitat i, per tant, vendre més. És com si una tabaquera donés suport a una campanya de prevenció del càncer de pulmó perquè la nicotina i la resta de productes cancerígens dels seus paquets són collonuts per a la salut, mentre que els de la competència maten. I la tercera, perquè l’ajuntament vinga a parlar que a Salou hi ha turisme familiar i al final ha de reconèixer que som una destinació de turisme de borratxera. O de turisme familiar de borratxera. Per cert, us heu fixat qui parla a la televisió de la foto de dalt? La qual cosa confirma que a alguns no els fan cas ni portant un bon castanyot.