El turisme
LGTBI s’està revelant aquest any com un dels que té més capacitat per recuperar-se
després de la irrupció de la pandèmia.
L’Organització
Mundial del Turisme calcula que el 2030 s’assoliran els 180 milions de turistes
LGTBI, i la consultora Nielsen parla que el col·lectiu pot representar el 18%
del mercat turístic global.
La tendència
a l’alça d’aquest sector comporta que les administracions l’incloguin com a
part important dels seus plans turístics.
“El turisme
LGTBI és rendible i sostenible, i és el que busquem al nostre pla estratègic
2021-2024”, apunta la directora de màrqueting de Turespaña, Blanca
Pérez-Sauquillo.
S’estima que
aquest segment de turisme gasta de mitjana 100 euros més que el turisme
convencional, segons dades recollides per la consultora JN Global Project.
“Ara hi
ha un boom en què tothom vol convertir-se en Queer Destination”, afirma el
director executiu de Queer Destination, Oriol Pàmies, i el Ministeri
d’Indústria, Comerç i Turisme ha destinat dos milions d’euros dels fons
europeus Next Generation a potenciar el turisme LGTBI. (Font: Efe).
Estic segur
que Cambrils és un dels municipis més oberts a rebre aquest tipus de turisme.
Cal no oblidar que el mes de juny passat va ser un dels que va sumar al Dia de
l’Orgull, amb gran protagonisme dels responsables municipals.