La
ciutat d’Amsterdam està cansada dels turistes que busquen alcohol, drogues i
festa i que es fan insuportables als veïns. Aquesta primavera van optar per
recórrer al que es coneix com a desmàrqueting turístic, amb l’objectiu de
desanimar les persones que puguin estar interessades en aquest model.
L’Ajuntament d’Amsterdam va fer una campanya en línia adreçada sobretot a dissuadir
als homes britànics d’entre 18 i 35 anys, on advertien sobre els perills d’una
nit passada de voltes amb anuncis que amenaçaven amb multes de 140 euros,
antecedents penals o danys permanents per a la salut.
La
campanya va rebre moltes crítiques, però es veu que ha tingut l’efecte que
buscava, ja que els vols a Amsterdam s’han reduït un 22% entre el 2019 i aquest
any, mentre que s’observa un creixement en destins com París i Atenes.
En
tot cas, fa temps que Amsterdam segueix una política decidida cap a un turisme
més selectiu i menys agressiu per als residents. A més d’aquesta campanya
municipal, a la primavera també van avançar els horaris de tancament dels bars
i prostíbuls del districte vermell. També està prohibit el consum de cànnabis
al carrer.
A més,
la ciutat ha limitat els vols a l’aeroport de Schiphol, una mesura
mediambiental i contra la contaminació acústica, i ha prohibit l’arribada de
creuers per reduir la contaminació, com també ha fet Venècia.
Entre
altres mesures, també vol introduir, a partir de l’any que ve, la que podria
ser la taxa turística més alta d’Europa: 21,80 euros per persona i nit. (Font:
TV3).
Aquí,
a Salou, per contra, encara en volen més de turistes, tot i saber quina mena de
penya ens visita.