dimecres, 28 de febrer del 2024

Granados vol carregar-se ara el tramvia

 


Després de donar tota mena de facilitats a Adif perquè deixés Salou sense trens (només hi ha un baixador en via morta a Port Aventura), l’alcalde de la ciutat, Pere Granados, ha deixat clar quin és el seu objectiu següent: barrar el pas al tramvia que la Generalitat tira endavant a l’antiga traçat ferroviari. Una maniobra que, si aconsegueix tirar-la endavant, li deixarà les mans lliures per especular urbanísticament a l’Eix Cívic.

Per poder aconseguir aquesta nova calamitat, l’Ajuntament ha aprovat aquest migdia en ple municipal demanar la paralització del projecte de TramCamp, les obres del qual haurien de començar a finals d’aquest any o principis del 2025.

L’excusa és que Granados no vol catenària. Quelcom inviable actualment, ja que les bateries no permeten alimentar els combois més enllà de 800 metres.

Granados ho sap, d’aquí el seu intent de torpedinar un projecte que beneficiaria milers de persones.


Catenària


Per justificar el que és injustificable, el d’Albox argumenta que la Generalitat no ha consensuat el tramvia. Quan això no és cert, atès que l’Ajuntament de Vila-seca ha aconseguit que la seva avinguda Ramon d'Olzina sí que estigui lliure del cablejat. És més, nombroses capitals europees disposen de catenària en el seu recorregut (fins i tot en els nuclis antics) per poder proporcionar energia als seus tramvies.

Les reaccions contra la decisió de Granados no s’han fet esperar. “La bel·ligerància de Pere Granados cap al TramCamp embarga la mobilitat de més d’un milió de persones al Camp de Tarragona. Cal deixar de banda la política de mobilitat centrada en el vehicle privat i garantir que es converteixi en un dret universal”, assenyala un enginyer a les xarxes.

De manera semblant s’ha pronunciat l’Associació Promoció del Transport Públic. “L’Ajuntament de Salou manté el boicot al TramCamp i ara planteja que es declari nul el projecte bàsic. Vol que s’estengui el tram sense catenària i exigeix que la Generalitat pagui el seu Eix Cívic, que inclou un aparcament per a 400 vehicles”.


Alcalde obstruccionista


I afegeix: “Aquesta obsessió del consistori ja ens va portar la pèrdua de l’estació al centre de Salou amb 600.000 viatgers anuals. L’Ajuntament encara no entén els avantatges del tramvia: eficiència energètica, capacitat i vertebració del territori”.

“Confiem que la Generalitat es mantingui ferma en el desenvolupament del TramCamp i no participi en el finançament de projectes propiciats per un Ajuntament obstruccionista i que segueix criteris de la mobilitat del segle passat”.

El més greu és que Granados compta amb el suport cec d’ERC de Salou, que vota fins i tot en contra de les millores en mobilitat que proposa el seu partit.