dimarts, 18 de novembre del 2025

On és el cunyat?

 


L’Ajuntament de Salou va anunciar ahir la posada en marxa de l’asfaltatge i la renovació de la senyalització horitzontal dels passejos Miramar, Jaume I i l’avinguda d’Andorra (primera fase), la qual cosa suposa la inversió “més important duta a terme fins avui a la ciutat”. El pressupost global és de 2,8 milions d’euros, i aquestes actuacions “permetran millorar més de 72.500 metres quadrats de via pública i reforçar de manera significativa la seguretat viària, la mobilitat i la qualitat urbana”. (Font: Ajuntament de Salou).

A Tarragona també estan asfaltant carrers. Concretament, es renovaran sis quilòmetres de via pública, que suposen 64.000 metres quadrats de superfície. Allà, la inversió és d’1,5 milions d’euros, gairebé la meitat que a Salou. (Font: Diari Més).


65% més car

Això vol dir que Salou paga aproximadament un 65% més per metre quadrat que Tarragona. Per a una actuació que, sobre el paper, és de la mateixa naturalesa (asfalt nou i senyalització horitzontal), la diferència és difícil de justificar només amb factors tècnics.

La diferència és excessiva i sospitosa, i en absència de més detalls tècnics, la comparació amb Tarragona reforça la sensació que o bé Salou ha contractat un projecte infladíssim, o bé hi ha una mala gestió econòmica de les obres públiques, o bé s’ha optat per un macroprojecte més car del que calia.

En resum, el que l’Ajuntament de Salou ven com “la inversió més important de la història”, és en realitat “la inversió més cara de la història”.