diumenge, 7 de juliol del 2024

Marià Ortiz in memoriam

 


L’altre dia em vaig trobar a una persona que em va informar que Marià Ortiz, exgerent del Patronat de Turisme a la meva arribada a Salou, va morir fa uns anys.

Les meves col·laboracions amb el Patronat i, més endavant, amb altres regidories, van començar amb la complicitat i la visió de futur de Marià, gairebé al final del procés de segregació.

Vam fer molts actes, tant shows professionals com col·laboracions divertides i entranyables amb les meves alumnes, per a repartir alegria a l’hivern i a l’estiu.

Sempre vaig dir que sí, perquè calia fer coses artístiques on no hi havia res. Ell va fer possible molts actes en un clima amistós i pròxim, per a bé de moltes persones i en nom de Salou.

Quan Marià va sofrir el dur cop d’haver de viure l’agonia de la malaltia i defunció de la seva filla, també va ser sotmès a un menyspreu important pels qui van recollir molt del que havia sembrat.

Sembla que no va rebre el suport moral i la compressió que mereixia i això fa mal. Jo ho vaig saber llavors, però vull recordar-ho ara. No se’m coneix per bonista, però tinc un sentiment de justícia davant la solitud de qui pateix.

Sento la seva perduda, i com vaig dir en l’escenari de les Nits Daurades de 1999: “Li agraïm a Marià Ortiz estar aquí”. Especialment, quan cap dels seients reservats per les autoritats es va ocupar en el Show Made in Salou, que va ser un èxit d’assistència de públic.

Marià sempre va ser un senyor educat i respectuós.

En pau descansi.

Carolina Figueras Pijuán, directora artística-coreògrafa i creativa. Autora del llibre Memorias de una corista.