Gastrotour o Gastopasta?

La
regidoria de Promoció Econòmica i l’associació de comerciants de Salou van organitzar
el passat mes de maig la segona edició de Gastrotour, una mena de fira
gastronòmica que consistia a oferir tapes a 66 bars i restaurants del municipi.
Per tirar endavant la idea l’ajuntament va contractar Iniciatives Mediterrànies
de Comunicació, una consultora que va cobrar 16.940 euros pel seu treball. Una
de les tasques d’aquesta empresa era que l’acte tingués ressò mediàtic. I ho
van aconseguir: va sortir una notícia a TAC 12, mitja columna al suplement Què fem? de La Vanguardia, tres informacions al Diari de Tarragona, dos al Diari
Més, una al gratuït La Ciutat de Reus,
tres al digital Tarragona 21 i una informació a La Vila. Un balanç aparentment positiu, tot i que tampoc no va
ser per llançar coets. I menys si tenim en compte que per aconseguir les insercions
l’ajuntament va haver d’afluixar una bona quantitat de pasta gansa en forma de
publicitat: 907 euros a TAC 12, 2.178 a La
Vanguardia, 4.000 al Diari de
Tarragona, 3.630 a Més Tarragona,
943 a La Ciutat de Reus i 1.210 a
Tarragona 21. En total, Gastrotour va costar (entre publicitat i consultora) 29.808
euros, sense comptar la publicitat a La
Vila, que aquesta arriba de l’ajuntament per un altre costat. I després ens
diuen que no hi ha diners! Dalt, Reyes Pino,
regidora de Promoció Econòmica, qui, pagant, segur que també surt al Washington Post.