Salou va celebrar aquest dissabte el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+ amb una nova edició del Proud of Salou–La Festa de la Diversitat, una jornada que, segons l’Ajuntament, va combinar el caràcter festiu amb “un missatge clar de defensa dels drets humans, la igualtat i el respecte a totes les formes de ser, viure i estimar”.
Tanmateix, la celebració va provocar una notable reacció a les xarxes socials del mateix consistori, especialment arran de la publicació del vídeo de l’arribada a cavall de la bandera irisada a la plaça de les Comunitats Autònomes.
La publicació va acumular desenes de comentaris, la majoria dels quals es mostraven crítics amb l’acte. Diversos usuaris van qüestionar la despesa pública destinada a la celebració, amb comentaris com “No és màgia, són els teus impostos”, mentre que altres van qualificar la posada en escena d’“esperpent”, “circ mediàtic”, “absurda” o “vergonyosa”.
Altres participants van considerar que hi ha prioritats més importants per a l'Ajuntament, com ara l’accés a l’habitatge o altres problemes que afecten el municipi. També hi va haver qui va expressar el seu desacord amb la presència de la bandera irisada en espais públics o en activitats institucionals.
Entre les respostes també es van publicar comentaris ofensius i desqualificacions personals dirigides als participants de l’acte, així com missatges amb contingut discriminatoris envers el col·lectiu LGTBI+, fet que va generar rèpliques d’altres usuaris defensant el respecte i la igualtat de drets.
La controvèrsia evidencia, una vegada més, la divisió d’opinions que continua generant la celebració institucional de l’Orgull LGTBI+. Mentre l’Ajuntament defensa la jornada com una reivindicació dels drets humans i de la diversitat, una part significativa dels veïns que van participar en el debat a les xarxes socials va considerar que el format de l’acte era excessiu o inadequat i va reclamar que el consistori prioritzi altres qüestions que afecten el dia a dia dels veïns.

