Si
la via es desmantella, no es recuperarà?
No,
els interessos que hi ha per aixecar la via no són per fer un tramvia més bonic
sinó per construir-hi un aparcament subterrani i pisos.
Interessos
de qui?
De
promotors immobiliaris i de l’Ajuntament. Si l’interès fos per mantenir un
servei de transport públic necessari, la via no es desmantellaria, sinó que es
transformaria. Si la volen treure, és per construir-hi un macroaparcament
subterrani i tirar endavant una actuació urbanística.
Per
què creu que els alcaldes volen que desaparegui la via?
No
estan valorant la mobilitat sostenible sinó qüestions urbanístiques i les
infraestructures del cotxe. No hi ha cap alcalde de Catalunya que hagi
sol·licitat suspendre un servei de rodalies.
No
obstant això, també hi ha molt pocs municipis de Catalunya en què la via
divideix el seu nucli urbà d’aquesta forma.
El
Maresme. No és més greu la situació de Salou que la de qualsevol municipi entre
Sant Adrià de Besòs i Mataró. En aquest país ens hem acostumat a dir que el
ferrocarril és una barrera i no un servei, mentre en altres indrets el tren es
veu com el que és, un transport vertebrador d’un territori i d’una societat.
Salou no té una situació extrema. Hi ha uns trens que no hi han de passar i una via molt millorable, però la situació no és d’extrema gravetat. Sense els
Euromed i les mercaderies, quin problema suposa un tren de rodalies cada mitja
hora? Defensem la transformació de la via. Estem d’acord que no s’ha de deixar
tal com està. El que passa és que l’han abandonat.
(Fragment
de l’entrevista amb el president de l’associació per a la Promoció del
Transport Públic, Ricard Riol, qui alerta que no cal desmantellar les vies de
la costa quan entri en funcionament el corredor mediterrani. Font: Diari de Tarragona.)