Durant
un breu passeig pel barri de la Salut, s’observa com la majoria de plantes
baixes tenen marques d’aigua, el fang sec s’acumula pels laterals dels carrers
i l’asfalt està degradat arreu. Joan Miquel Vila, propietari de les finques
Apol·lo, ha hagut de treure aigua del seu local més d’una vegada i el temporal
del setembre li va negar el cotxe: “1.400 euros de reparació, sort que la cobreix
l’assegurança”, afirma.
El
que inquieta alguns veïns és que el consistori, al mateix temps que espera la
ràpida canalització del barranc per acabar amb les riuades, continua volent
edificar a la zona.
La
nova oportunitat arriba de la mà de l’antiga via del tren que travessava la
població, i que s’ha de convertir en els propers anys en l’anomenat Eix Cívic
pel qual discorri un tramvia. Però no només això: l’Ajuntament vol aprofitar i
construir habitatge de protecció oficial en un perímetre que actualment
s’inunda. El pla encara està per definir.
Segons
un informe de Protecció Civil, part d’aquest sector està afectat com a zona de
flux preferent del barranc, és a dir, el perímetre on l’aigua pot baixar amb
més altura i velocitat. Però el consistori i l’ACA defensen que el mapa
canviarà quan la canalització del barranc sigui una realitat. “Un cop acabades
les obres de correcció hidràulica del barranc, l’àmbit urbà deixarà d’estar
afectat per les avingudes; l’Eix Cívic també quedarà lliure d’afectacions per inundabilitat
fluvial”, observen fonts de l’organisme català de gestió de l’aigua.
Tot i això, no són pocs els que al barri de la Salut segueixen sense refiar-se. Algunes pancartes ja s’oposen al projecte. “Sembla com si no haguéssim après res”, sentencia Querol. (Font: Pau Rodríguez, El Diario).