L’Associació
Promoció del Transport Públic (PTP) ha expressat la seva satisfacció per
l’anunci del desplegament del projecte TramCamp, que connectarà Cambrils amb
Vila-seca a partir del 2028. No obstant això, l’entitat exigeix màxima
celeritat en la seva execució per evitar més retards i critica algunes
decisions que han marcat el desenvolupament del projecte.
Segons
la PTP, la renúncia a la instal·lació de catenàries en alguns trams,
justificada per l’alcalde de Salou, Pere Granados, com a mesura per evitar
“barreres arquitectòniques”, ha estat una de les principals causes de
l’endarreriment. L’associació considera aquest argument de Granados “absurd” i
recorda que “a totes les ciutats del món n’hi ha, i no són cap problema” (mireu
la foto: de tot el que s’hi veu, la catenària ni es percep).
L’oposició
a les catenàries ja va provocar que la primera licitació dels vehicles del
TramCamp quedés deserta, fet que va suposar una demora significativa en el
calendari previst. Tot i que ara es compleixen les previsions anunciades per a
la primera fase, que inclou el recorregut entre Cambrils i Vila-seca passant
per Salou, la PTP lamenta que s’arribarà “vuit anys tard a les necessitats de
mobilitat del Camp de Tarragona”.
La
PTP insisteix que el TramCamp és una infraestructura clau per garantir una
mobilitat sostenible i eficaç a la demarcació, i demana a les administracions
implicades que es comprometin amb un calendari estricte per evitar més
ajornaments.
El
TramCamp és un projecte estratègic que ha de connectar els principals nuclis
urbans del Camp de Tarragona amb un sistema de transport modern i sostenible.
Aquesta primera fase inclou un tram de 14 quilòmetres, però el projecte complet
preveu una xarxa més àmplia que arribi fins a Tarragona i Reus, amb l’objectiu
de descongestionar el trànsit a la zona i reduir les emissions contaminants.
(Font: PTP).