El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha condemnat l’agressió que va patir un periodista de TAC 12 mentre treballava al límit territorial entre Salou i Cambrils fent una cobertura relacionada amb l’activitat del top manta.
Segons ha denunciat l’entitat, el professional va ser increpat verbalment i físicament per diverses persones vinculades a aquesta activitat mentre exercia la seva feina informativa. El Col·legi subratlla que no es tracta d’un fet aïllat, sinó d’una situació que s’ha repetit en diverses ocasions durant els darrers anys.
Dret a una informació lliure
En un comunicat, l’organització considera que aquests fets constitueixen un atac contra la llibertat de premsa i alerta que posen en risc el dret de la ciutadania a rebre una informació lliure i independent. En aquest sentit, recorda que cap agressió, intimidació o coacció contra professionals de la informació és admissible en una societat democràtica.
El Col·legi de Periodistes assenyala també que el fenomen del top manta és una realitat complexa, sovint vinculada a situacions de vulnerabilitat social, precarietat i exclusió. Tot i això, remarca que aquestes circumstàncies no poden justificar en cap cas conductes violentes contra periodistes ni limitar la tasca dels mitjans de comunicació.
Finalment, l’entitat ha expressat la seva solidaritat amb el periodista agredit i amb l’equip de TAC 12, alhora que ha reclamat el màxim respecte per l’exercici de la professió periodística i pel dret a la informació. (Font: Col·legi de Periodistes de Catalunya).
Segons TAC 12, el periodista en cap moment va gravar les cares dels manters per preservar la seva privacitat, però en veure la presència d'una càmera, els manters el van titllar de racista i el van increpar verbalment i també físicament. No només això, sinó que van destrossar la càmera amb què gravava. (Font: TAC 12).
