dilluns, 15 de setembre del 2025

Granados es prepara per volar més alt que els avions de la Festa al Cel

 


El Diari de Tarragona publicava ahir un publireportatge recordant que Salou acollirà el pròxim cap de setmana la Festa al Cel, presentat com “el major festival aeri d’Espanya”.

Segons s’explica al text, “durant tres dies consecutius, del 19 al 21 de setembre, el municipi viurà un esdeveniment únic davant del mar, amb més de 20 exhibicions i accés gratuït, ambient familiar i un sense fi d’activitats”.

El que no ens diuen, per descomptat, és quant ha costat aquest publireportatge. Un contingut d’aquest tipus, per naturalesa, és poc creïble: es tracta d’una peça pagada —els diaris viuen de la publicitat— en què l’Ajuntament publica el que vol un cop ha passat per caixa.


No és informació

La finalitat, doncs, és estrictament comercial. No es tracta d’informar de manera imparcial, sinó de promocionar un producte, un servei o vendre imatge. El resultat és una presentació esbiaixada, que subratlla només els aspectes positius i amaga qualsevol crítica o inconvenient, com ara el cost elevadíssim del festival aeri.

Més enllà del contingut, l’afany d’enganyar el lector també es reflecteix en el format: el publireportatge (batejat amb més elegància com a “contingut patrocinat”) s’assembla a una notícia, imitant el disseny i l’estil d’un article periodístic. L’objectiu és confondre el lector i fer-li creure que està davant d’una peça informativa genuïna i objectiva.


Dispendis sense aturador

La pregunta que queda a l’aire és clara: compensa tant dispendi, sabent que la festa serà una nova exaltació personal de l’alcalde, que ja prepara el seu nou àlbum de fotografies?

Cal recordar que Salou disposa del tercer pressupost més alt de la demarcació de Tarragona, amb 74 milions d’euros, molt per sobre dels 55,6 milions de Cambrils o dels 39 milions de Vila-seca. Si la tendència continua, ben aviat s’acostarà a les xifres de Tarragona i Reus, amb 232 milions cadascuna. Perquè l’alcalde no té aturador.