Tots
els grups parlamentaris donen suport a mantenir l’actual infraestructura
ferroviària de la Costa Daurada que enllaça l’Hospitalet de l’Infant i
Tarragona, de manera que hi segueixin circulant els trens de Rodalies un cop es
posi en marxa la variant del corredor mediterrani que enllaçarà aquest tram. La
unanimitat de tots els partits a la proposta feta per Catalunya en Comú a la
comissió d’Infraestructures aquesta setmana contrasta amb el posicionament dels
alcaldes i del departament de Territori, partidari de desmuntar les vies que
ara travessen els nuclis urbans un cop el tram del corredor funcioni per
construir-hi, en un futur, un tramvia. L’acord al Parlament, celebrat ahir per
la Plataforma en Defensa del Transport Públic, preveu que el ministeri de
Foment traspassi la línia Port Aventura-Cambrils a la Generalitat perquè la
pugui adaptar a un tren tramvia. Mentre aquest nou sistema de transport no
sigui una realitat, s’acorda també mantenir un servei de Rodalies en aquest
tram que abasta uns 40 quilòmetres i que, només entre Salou i Cambrils, suma
més de 650.000 usuaris a l’any. Les plataformes en suport del ferrocarril, els
sindicats i el Síndic de Greuges es van posicionar en una línia semblant per no
perdre el servei. (Font: Ara).