dimecres, 25 de novembre del 2020

Vilamarket.cat és un plagi

 


Vilamarket.cat, la plataforma digital inspirada en Amazon que l’Ajuntament de Vila-seca vol implantar per afavorir el comerç local, és un plagi. Així ho afirma Julián Parra, expert en màrqueting de xarxes socials i seguretat informàtica, qui assegura que el mes de maig passat va oferir aquest mateix projecte a la regidora d’Innovació, Cristina Cid, i del qual no n’ha tornat a saber res més. Bé, sí, que l’Ajuntament li va passar a Carlos Morillo, responsable de Macredi Social & Comunicació a un preu superior, amb un primer pagament de 13.300 euros. Julián Parra va crear temps enrere aplicacions semblants: Vila-seca Online, una guia digital turística i comercial geolocalitzada de Vila-seca, la Pineda i la Plana, i Tota Tarragona, de contingut similar, ambdues disponibles a Google Play. La proposta que li va presentar a Cristina Cid, explica Julián Parra, era molt més completa, ideal per fomentar el comerç digital local en temps de coronavirus. A banda de generar més ingressos a les botigues que s’hi apuntessin, també afavoriria la contractació dels transportistes encarregats del repartiment dels articles comprats i generaria escalabilitat. “És a dir, hi podrien entrar altres poblacions. Seria un Amazon local”, assenyala Parra, qui lamenta que fins i tot l’Ajuntament de Vila-seca li ha copiat la referència a la botiga de comerç electrònic de Jeff Bezos. “El comerciant pagaria entre 10-15 euros al mes i tindria la possibilitat d’oferir entre 50 i 100 dels seus productes en línia sense comissió i d’acord amb el seu catàleg i preus”. Unes idees, assegura Parra, que li han facilitat a Carlos Morillo a un preu molt més alt perquè desenvolupi vilamarket.cat.