L’alcalde Pere Granados va participar la setmana passada en el fòrum turístic de Maspalomas (Canàries). Durant la seva intervenció va afirmar que “com que amb el sol i la platja no n’hi ha prou” per satisfer el turista, Salou ha anat més enllà i ha fet una “oferta estratègica de nous productes”. Com ara invertint en el camí de ronda. I recuperant “el nostre patrimoni històric per transformar-lo en producte turístic”, va afegir referint-se als nius de metralletes de la guerra civil que vol restaurar.
“També treballem en l’oferta gastronòmica”, i va posar com a exemple el Tasta Salou, ja que gràcies a això “aconseguim dinamitzar l’activitat dels restaurants”. Igualment, va advocar per l’esport, “que ens ajuda a desestacionalitzar. Només dir-vos que amb 29.000 habitants tenim tres pavellons esportius”.
A més dels camps de futbol que hi ha a tocar de Cambrils, que no són municipals sinó un negoci privat.
Finalment, Granados va assenyalar que Salou està envoltada per vuit denominacions d’origen enològiques, de manera que el turista també té on anar quan la pell se li ha posat com un escamarlà. “Tot això ens fa més competitius i ens desestacionalitza”, va reblar.
Granados viu abstret en els seus somnis de grandesa. El Salou real és diametralment diferent del que presenta: una ruïna i desolador a l’hivern i un oasi per a la disbauxa i el turisme de borratxera a l’estiu, ja sigui als bars, a la platja o als apartaments turístics. Tot això acompanyat amb carrers en mal estat, brutícia arreu i abandonament generalitzat.
Aquest és el Salou de debò, no les fantasies que ven l’alcalde i que només es creuen els que no han vingut a Salou.