dijous, 3 de novembre del 2022

Granados no va assistir al sopar de la segregació

 


La setmana passada, amb motiu d’un nou aniversari de la segregació de Salou, l’associació Amics 30 d’Octubre va organitzar el seu sopar habitual, on els nostàlgics del moviment que va aconseguir la independència municipal de Vila-seca, l’octubre del 1989, s’apleguen un cop l’any per explicar les seves batalletes.

Aquesta vegada, però, no va assistir l’alcalde, Pere Granados. Ni cap membre del seu partit: FUPS, les sigles del qual coincideixen amb el partit que Esteve Ferran va crear per presentar-se a les primeres municipals del nounat municipi i amb el qual va guanyar mandat rere mandat.

Fins que Granados li va prendre el partit i li va posar un altre nom, tot i que preservant les sigles, com he dit, en una de les seves maniobres típiques per confondre l’electorat.

És comprensible que Granados, que és secretari general del seu FUPS, no anés al sopar. Primer, perquè el que com s’ha vist aquests dies el que li agrada és Halloween, una festa que cada vegada està diluint més la festa de la segregació.

I, en segon lloc, perquè ell, que sempre s’ha presentat com un abanderat de la llibertat del municipi, hauria hagut de retreure a la resta dels comensals: “On éreu vosaltres mentre jo conduïa el poble cap al camí de la llibertat? Què fèieu mentre jo em sacrificava per vosaltres i el conjunt de la ciutadania? Perquè sense mi, tingueu ben clar que la segregació no hagués estat possible, vaig ser jo qui, a pit descobert i espasa en mà, us va redimir de l’esclavatge de què éreu objecte per part de Vila-seca. Vaig ser jo [afegiria Granados, que no oculta als plens que és el millor alcalde que ha tingut Salou, i el més treballador] qui va començar a llaurar el futur que Salou tant anhelava. Jo vaig plantar aquella llavor, que ha acabat de germinar gràcies al meu bon encert com a batlle”.

Bé, si Granados hagués dit tot això al sopar, aquest s’hauria fet a la xarcuteria familiar del mercat municipal, que és on va estar tots aquells anys, ja que durant la segregació ningú no el va veure ni va participar en cap activitat veïnal. Tot i que ara es presenta més salouenc que ningú.