El diumenge 12 de gener del 2020, a dos quarts de deu del vespre, va sortir l’últim tren de la històrica estació de Salou. Era la culminació d’una maniobra perfectament orquestrada per l’alcalde, Pere Granados, per tal de poder aixecar en el traçat ferroviari una gran avinguda, batejada com a Eix Cívic, que havia d’establir les bases d’una tupinada urbanística de campionat, tal com s’ha pogut constatar amb el pas del temps.
Un negoci immobiliari que si Granados no ha consumat ha estat gràcies als veïns del barri de la Salut, que exigeixen menys edificis i més zones verdes.
En vista d’aquest rebuig veïnal, Granados ha hagut de girar cua i encarregar per 294.901 euros la redacció del projecte a un estudi d’arquitectes de Barcelona, el qual actuarà seguint les seves indicacions i al marge del criteri dels afectats.
Al seu dia, l’alcalde va donar tota mena de facilitats a Adif perquè se n’anés de Salou; no li va importar gens ni mica que la capital de la Costa Daurada es quedés sense tren, deixant tirats 800.000 viatgers.
Com tampoc no li va tremolar el pols a l’hora de carregar-se una línia que era una de les més rendibles de l’estat espanyol, malgrat el pèssim servei ferroviari (trens vells, retards, avaries) que prestava.
Que la gent rebi i es quedi sense transport públic, tant se val; el que importa és construir i construir. Encara que sigui en zona inundable. Això sí que dona diners!