Divendres
passat, l’Ajuntament de Salou va anunciar que el Parc de Nadal d’aquest any ha
estat visitat per “més de 20.000 persones” (sobretot, el “més” que no hi
falti). Una xifra realment espectacular si tenim en compte que en l’edició
normal anterior del 2019 (els anys 2020 i 2021 van estar marcats per la
pandèmia) esperaven 3.000 visitants.
L’exitosa
xifra del Parc de Nadal de Salou és encara més sorprenent si la comparem amb
els parcs de Nadal de Tarragona i Reus.
A Tarragona,
l’afluència ha estat de 9.000 visitants, malgrat que Tarragona gairebé
quintuplica el nombre d’habitants de Salou. I a Reus ha estat de 13.600 visitants, malgrat que la capital del Baix Camp triplica de llarg el nombre
d’habitants de Salou.
Si a això hi
afegim que el cost de les entrades a Salou (cinc euros) era més car que a
Tarragona i Reus (tres euros a les dues ciutats), aquí hi ha una cosa que no
quadra.
Perquè no és
lògic que amb menys atraccions i superfície de parc i amb un preu més car Salou
superi tan àmpliament el nombre de visitants de Tarragona i Reus.
Si a això hi afegim la fama de tafur de l’alcalde Pere Granados, tal com ja va deixar constància en afirmar falsament que Hard Rock havia decidit marxar de Vila-seca i Salou, l’èxit del Parc de Nadal de Salou és, en el millor dels casos, sospitós.