El
tramvia que connectarà el Camp de Tarragona tindrà alguns trams amb catenària
entre Cambrils i Vila-seca per qüestions tècniques. Els trens necessitaran
alimentació elèctrica aèria en algunes zones per completar els 15 quilòmetres
previstos. Per això, Territori i els ajuntaments estan analitzant en quins
punts s’instal·larà amb la voluntat de prioritzar que siguin en àrees
interurbanes.
Aquest
és un dels punts que genera més controvèrsia, sobretot per una de les parts
implicades: Salou. “Si el tramvia no queda absolutament integrat en el nucli
urbà i ha de ser una altra barrera dintre del municipi, estudiarem qualsevol
classe d’acció, fins i tot la judicial, per oposar-nos-hi”, expressa Pere
Granados, l’alcalde de Salou. En aquest sentit, el batlle considera que “la
Generalitat té uns compromisos amb Salou que no s’han complert i el primer que
ha de fer és executar les seves obligacions”.
Un
mal necessari
Tot
i això, fonts municipals de Cambrils apunten que la catenària és un “mal necessari”
per tirar endavant el projecte. “Estàvem informats d’aquest aspecte fa mesos i
creiem que no és un impediment”, expliquen les mateixes fonts.
Per
la seva banda, l’Ajuntament de Vila-seca descarta fer valoracions fins que no
tingui més informació del projecte.
La
primera fase del TramCamp, el nom que rep el projecte, connectarà Cambrils i
Vila-seca, majoritàriament per l’antiga línia de ferrocarril. Actualment,
s’està enllestint el projecte constructiu, que està “molt avançat” i s’espera
que estigui acabat a finals del primer trimestre del 2024, segons expliquen
fonts del Departament de Territori de la Generalitat. (Font: Diari Més).
Queda
clar que Granados no volia tren ni vol ara tramvia. Li fa nosa per construir
encara més.