dissabte, 23 de desembre del 2023

L’alcalde de Salou vol aturar als jutjats el TramCamp

 


El tramvia que connectarà el Camp de Tarragona tindrà alguns trams amb catenària entre Cambrils i Vila-seca per qüestions tècniques. Els trens necessitaran alimentació elèctrica aèria en algunes zones per completar els 15 quilòmetres previstos. Per això, Territori i els ajuntaments estan analitzant en quins punts s’instal·larà amb la voluntat de prioritzar que siguin en àrees interurbanes.

Aquest és un dels punts que genera més controvèrsia, sobretot per una de les parts implicades: Salou. “Si el tramvia no queda absolutament integrat en el nucli urbà i ha de ser una altra barrera dintre del municipi, estudiarem qualsevol classe d’acció, fins i tot la judicial, per oposar-nos-hi”, expressa Pere Granados, l’alcalde de Salou. En aquest sentit, el batlle considera que “la Generalitat té uns compromisos amb Salou que no s’han complert i el primer que ha de fer és executar les seves obligacions”.

Un mal necessari

Tot i això, fonts municipals de Cambrils apunten que la catenària és un “mal necessari” per tirar endavant el projecte. “Estàvem informats d’aquest aspecte fa mesos i creiem que no és un impediment”, expliquen les mateixes fonts.

Per la seva banda, l’Ajuntament de Vila-seca descarta fer valoracions fins que no tingui més informació del projecte.

La primera fase del TramCamp, el nom que rep el projecte, connectarà Cambrils i Vila-seca, majoritàriament per l’antiga línia de ferrocarril. Actualment, s’està enllestint el projecte constructiu, que està “molt avançat” i s’espera que estigui acabat a finals del primer trimestre del 2024, segons expliquen fonts del Departament de Territori de la Generalitat. (Font: Diari Més).

Queda clar que Granados no volia tren ni vol ara tramvia. Li fa nosa per construir encara més.