dissabte, 20 de gener del 2024

Quatre anys sense tren

 


Fa quatre anys al Camp de Tarragona patíem el tancament del tram Port Aventura-Cambrils-Vandellòs de Rodalies. Un ferrocarril que connectava els centres de Salou i Cambrils amb prop de 675.000 usuaris anuals els últims anys. Què ens en queda avui?

Per agafar el tren, cal anar a l’estació nova de Cambrils (a trenta minuts a peu del centre), a Port Aventura (a vint-i-cinc minuts de Salou) o a Vila-seca.

Això ha provocat que la demanda del servei hagi caigut un 40%. I amb aquesta variant, el temps de trajecte Tortosa–Barcelona ha pujat vuit minuts.

I no és l’única amenaça que té actualment Rodalies. Amb la nova configuració entre Tarragona i Castelló, només serà possible fer la línia amb trens dotats de canvi d’ample.

Ara com ara, no s’ha pres una decisió clara de com es mantindrà el servei.

El Tram Camp, la solució que ha de portar el tren de nou als centres de Salou i Cambrils, avança a un ritme molt més lent del que voldríem. Les al·legacions que vam presentar a l’estudi informatiu del 2023 encara estan pendents de resolució.

Davant la incomprensible actitud de l’Ajuntament de Salou, que encara parla del tram com a barrera urbana, hem de millorar les pobres xifres de mobilitat sostenible a l’àrea: gairebé el 90% dels desplaçaments interns al Camp es fan en vehicle privat.

Encetem aquest 2024 amb la promesa per part de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya d’acabar el projecte constructiu i començar les obres del tramvia; desitgem que així sigui. (Font: Associació Promoció del Transport Públic).

A dalt, Pere Granados, alcalde i artífex de la desaparició del tren a Salou. Va donar tota mena de facilitats a Adif pel desmantellament de la via perquè hi vol construir.