Fa quatre
anys al Camp de Tarragona patíem el tancament del tram Port
Aventura-Cambrils-Vandellòs de Rodalies. Un ferrocarril que connectava els
centres de Salou i Cambrils amb prop de 675.000 usuaris anuals els últims anys.
Què ens en queda avui?
Per
agafar el tren, cal anar a l’estació nova de Cambrils (a trenta minuts a peu
del centre), a Port Aventura (a vint-i-cinc minuts de Salou) o a Vila-seca.
Això
ha provocat que la demanda del servei hagi caigut un 40%. I amb aquesta
variant, el temps de trajecte Tortosa–Barcelona ha pujat vuit minuts.
I no
és l’única amenaça que té actualment Rodalies. Amb la nova configuració entre
Tarragona i Castelló, només serà possible fer la línia amb trens dotats de
canvi d’ample.
Ara
com ara, no s’ha pres una decisió clara de com es mantindrà el servei.
El
Tram Camp, la solució que ha de portar el tren de nou als centres de Salou i
Cambrils, avança a un ritme molt més lent del que voldríem. Les al·legacions
que vam presentar a l’estudi informatiu del 2023 encara estan pendents de
resolució.
Davant
la incomprensible actitud de l’Ajuntament de Salou, que encara parla del tram
com a barrera urbana, hem de millorar les pobres xifres de mobilitat sostenible
a l’àrea: gairebé el 90% dels desplaçaments interns al Camp es fan en vehicle
privat.
Encetem
aquest 2024 amb la promesa per part de Ferrocarrils de la Generalitat de
Catalunya d’acabar el projecte constructiu i començar les obres del tramvia;
desitgem que així sigui. (Font: Associació Promoció del Transport Públic).
A dalt, Pere Granados, alcalde i artífex de la desaparició del tren a Salou. Va donar tota mena de facilitats a Adif pel desmantellament de la via perquè hi vol construir.