dimecres, 25 de setembre del 2024

Interpretacions

 


Fa dos dies, vaig fer un test d’interpretació del missatge en la meva xarxa social.

AMIGA: A veure com va.

JO: Tranquil·la, seré jo mateixa.

AMIGA: Per això ho dic.

Les meves amigues, jo inclosa, vam posar una emoticona de riure.

Això de ser jo mateixa, tant que ens ho venen, què és: una virtut o un defecte?

Acceptable o contraproduent?

I vostè què opina?

No hi ha to. No hi ha intenció.

És sinceritat? O és un vot de confiança?

Aparentment, és graciós, però igual podríem estar parlant de l’entrevista d’una executiva, o de la doctora que ha descobert una curació per a milions de persones. Pot ser que d’un examen que no has estudiat prou bé o d’un primer dia de treball, i impliques una fama, un coneixement entre les teves amistats.

Era un autoacudit, però, al cap d’una estona, en veure el resultat, em va fer pensar en allò de sempre: soc responsable d’allò que escric i no del que vostè interpreta.

I a més, pago una factura social i laboral que he assumit de fa anys, en la forja del rebel, per ser lliure, encara, per a pensar i dir-ho.

És el preu de ser jo mateixa, exactament com vostè.

Ens queda el dubte.

És una manca de fe? O una afirmació?

El gat és alhora dins i fora de la capsa d’aquell innocent de Schrödinger?

En tot cas, riem. Ja n’hi ha prou de patir i fer travesses reptant a la vida.

Que la doctora trobi la curació mundial i el desastre d’amiga aconsegueixi l’èxit del primer dia de feina.

Carolina Figueras Pijuán, directora artística-coreògrafa i creativa. Autora del llibre Memorias de una corista.