La
Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona va aprovar ahir el pla especial
urbanístic del tramvia del Camp de Tarragona corresponent a la fase 1, als
municipis de Salou, Vila-seca, Cambrils i Vinyols i els Arcs.
El
traçat abasta una longitud de 16,4 quilòmetres amb via doble. En el tram entre
l’antiga estació de Cambrils i l’estació de Salou-Port Aventura, discorre pels
terrenys de l’antiga línia ferroviària costanera, passant per Cambrils, Vinyols
i els Arcs i Salou. Des de Salou-Port Aventura es preveu un traçat nou que
introdueix la infraestructura al nucli de Vila-seca, fins a arribar a la futura
estació intermodal prevista pel Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible.
Igualment, preveu un nou traçat tramviari de connexió entre l’antiga estació de
Cambrils i la nova estació de Cambrils Nord.
L’actuació de la primera fase disposarà de 15 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i l’Estació Intermodal, quatre de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries existents d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca, i la futura estació ferroviària intermodal prevista pel Ministeri.
El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic
corredor ferroviari i pels vials, i el projecte també inclou unes cotxeres i
tallers al terme de Vila-seca. La inversió prevista per aquesta primera fase
supera els 150 milions d’euros en la considerada segona àrea metropolitana de
Catalunya, amb prop de 325.000 residents. (Font: Departament de Territori).