dijous, 5 de desembre del 2024

La Generalitat tira endavant la primera fase del TramCamp

 


La Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona va aprovar ahir el pla especial urbanístic del tramvia del Camp de Tarragona corresponent a la fase 1, als municipis de Salou, Vila-seca, Cambrils i Vinyols i els Arcs.

El traçat abasta una longitud de 16,4 quilòmetres amb via doble. En el tram entre l’antiga estació de Cambrils i l’estació de Salou-Port Aventura, discorre pels terrenys de l’antiga línia ferroviària costanera, passant per Cambrils, Vinyols i els Arcs i Salou. Des de Salou-Port Aventura es preveu un traçat nou que introdueix la infraestructura al nucli de Vila-seca, fins a arribar a la futura estació intermodal prevista pel Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible. Igualment, preveu un nou traçat tramviari de connexió entre l’antiga estació de Cambrils i la nova estació de Cambrils Nord.



L’actuació de la primera fase disposarà de 15 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i l’Estació Intermodal, quatre de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries existents d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca, i la futura estació ferroviària intermodal prevista pel Ministeri. 

El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials, i el projecte també inclou unes cotxeres i tallers al terme de Vila-seca. La inversió prevista per aquesta primera fase supera els 150 milions d’euros en la considerada segona àrea metropolitana de Catalunya, amb prop de 325.000 residents. (Font: Departament de Territori).