dissabte, 27 de juny del 2026

El PP insta el govern de Salou a reduir la morositat 

 


El portaveu del PP a l’Ajuntament de Salou, Mario García, va demanar al govern municipal que continuï treballant per reduir la morositat en els pagaments a proveïdors, després de conèixer l’informe corresponent al primer trimestre de 2026 sobre el període mitjà de pagament i la morositat.

Durant la sessió plenària, García va recordar que, segons les dades recollides en l’informe, l’Ajuntament va efectuar durant el primer trimestre pagaments fora del termini legal per un import superior als 1,5 milions d’euros. A més, va assenyalar que, en tancar el trimestre, també hi havia factures pendents de pagament fora del termini legal per una quantitat similar.

El regidor popular va reiterar la petició, que cada any formula, perquè el govern faci “tots els esforços possibles” per reduir aquestes xifres. Segons va afirmar, darrere dels imports reflectits en l’informe hi ha petites i mitjanes empreses que han prestat un servei i que poden patir dificultats econòmiques a causa dels retards en el cobrament de les seves factures.


Yeray treu ferro

Per la seva banda, el regidor d’Hisenda, Yeray Moreno, va defensar la gestió municipal i va voler “veure el got mig ple”. En aquest sentit, va destacar que el període mitjà de pagament de l’Ajuntament de Salou durant el primer trimestre va ser de 23 dies, per sota del termini legal de 30 dies i també inferior a la mitjana d’altres administracions.

Moreno va assegurar que el període mitjà de pagament a Espanya se situa al voltant dels 31 dies, mentre que a Tarragona oscil·la entre els 28 i els 29 dies i a la Diputació de Tarragona entre els 25 i els 26 dies. També va recordar que en altres trimestres l’Ajuntament ha registrat períodes mitjans de pagament d’entre 9 i 15 dies.


Cal reduir els retards

El responsable d’Hisenda va afirmar que Salou és “un ajuntament bon pagador”, amb uns nivells de compliment “molt superiors als mínims exigits legalment”. Tot i això, va admetre que sempre hi ha marge de millora.

En el torn de rèplica, García va aclarir que la seva intervenció no feia referència al període mitjà de pagament, sinó als imports que els mateixos informes municipals qualifiquen de pagaments efectuats fora del termini legal. Per aquest motiu, va insistir que l’objectiu ha de ser avançar cap a “l’excel·lència” i continuar reduint la morositat.