dimarts, 26 de març del 2019

‘El conte groc’, com va ser l’1-O a Salou (II)



“Abans d’obrir ens demanen voluntaris per a les meses i m’hi ofereixo sense dubtar-ho, tot i que no sé com ens ho farem per votar, doncs no hem vist entrar cap urna. Però quan entro a la sala i veig les meses, cada una amb la seva urna, les paperetes, els sobres i els ordinadors, el que em ve al cap és «Això és un miracle!», i els ulls se m’omplen de llàgrimes”.

“Un dels meus records més punyents d’aquell dia és el d’una dona que va presentar-se al capdavant de la cua. Plorosa, ens va explicar que la seva àvia havia mort el dia abans i que disposava de molt poc temps per votar, perquè havia d’agafar un tren que la portés a reunir-se amb la resta de la família. Que volia tanmateix dipositar el seu vot perquè la seva àvia ja no ho podria fer. Amb llàgrimes als ulls, tots vam estar d’acord en deixar-la passar de les primeres. Encara avui m’emociono només de pensar-hi”.

“El que em va emocionar més va ser que fèiem un passadís perquè passés la gent gran a votar en primer lloc. Vam passar molts nervis perquè van intervenir la xarxa i, quan finalment es va aconseguir, vam aplaudir tots. Dur estar tantes hortes custodiant les urnes, però orgullosa d’haver-ho fet”. (Continuarà.)